566501
Książka
W koszyku
Książka zawiera pogłębioną interpretację i identyfikację podstawowych procesów logistycznych oraz analizę zarządczego, integracyjnego i procesowego wymiaru logistyki, zorientowanego na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem nastawionym na osiągnięcia sukcesu rynkowego. Autor kompleksowo przedstawił problematykę współczesnej logistyki w skali przedsiębiorstwa i łańcuchu dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania procesów logistycznych, rozwoju koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw, przedsięwzięć strategicznych w logistyce.
* Spis treści * * * Wstęp * * * 1. Istota oraz przewartościowania pojęcia i koncepcji logistyki * 1.1. Przegląd i interpretacja znaczących definicji logistyki * 1.2. Ewolucja i przewartościowania przedmiotu, celów i instrumentów logistyki jako podstawowych wyznaczników pojęcia logistyki * 1.3. Logistyka jako kategoria zintegrowanego zarządzania * 1.4. Teoretyczne koncepcje logistyki * * * 2. Trendy i determinanty rozwoju i zmian w logistyce * 2.1. Wyznaczniki rozwoju logistyki – ujęcie ogólne * 2.2. Geneza oraz modelowanie faz rozwoju logistyki – próba systematyki * 2.3. Czynniki determinujące rozwój logistyki – próba klasyfikacji i hierarchizacji * 2.4. Czynniki kształtujące zmiany w logistyce w świetle badań w krajach zachodnich * 2.5. Stan rozwoju i zakres stosowania koncepcji logistyki w praktyce przedsiębiorstw * * * 3. Podstawowe wymiary nowoczesnej koncepcji logistyki * 3.1. Relacje i właściwości nowoczesnej koncepcji logistyki * 3.2. Zasady kształtowania nowoczesnej koncepcji logistyki * 3.3. Podstawowe aspekty i orientacje nowoczesnej koncepcji logistyki * 3.3.1. Logistyka jako system i koncepcja zarządzania przepływami towarów i informacji oraz podsystem przepływowo zorientowanego zarządzania przedsiębiorstwem * 3.3.2. Logistyka jako sieć (struktura) kluczowych procesów zarządzania i transformacji w systemie przepływów w skali przedsiębiorstwa * 3.3.3. Logistyka jako koncepcja i determinanta zorientowanej na przepływy organizacji i transformacji modelowej przedsiębiorstwa * 3.3.4. Logistyka jako koncepcja zorientowana na wymogi rynku, wspomagająca i wzbogacająca marketingowy proces tworzenia wartości * 3.3.5. Logistyka jako systemowa orientacja i determinanta efektywności i sukcesu w skali przedsiębiorstwa i rynku * * * 4. Systemowy wymiar logistyki oraz problemy identyfikacji i kształtowania systemów logistycznych * 4.1. Podejście systemowe jako podstawa interpretacji i kształtowania orientacji i struktur współczesnej logistyki * 4.2. Podstawowe kryteria i przekroje klasyfikacji systemów logistycznych * 4.3. Powiązania między systemami logistycznymi – wstępna identyfikacja * 4.4. Kształtowanie i wdrażanie systemów logistycznych * 4.5. System logistyczny przedsiębiorstwa jako przejaw rozwoju i pełnej integracji w skali mikroekonomicznej * * * 5. Orientacja przepływowa oraz przejawy jej integracji i wdrażania w strukturę zarządzania w przedsiębiorstwie w aspekcie oddziaływania na efekty/sukces przedsiębiorstwa * 5.1. Właściwości i znaczenie orientacji przepływowej w zarządzaniu przedsiębiorstwem * 5.2. Czynniki i parametry określające zakres orientacji przepływowej oraz stopień jej wdrożenia w podstawowych podsystemach zarządzania w przedsiębiorstwie * 5.3. Przejawy wpływu wdrożenia orientacji przepływowej na efekty/koszty logistyki i efekty/sukces przedsiębiorstwa w świetle badań empirycznych w krajach zachodnich * 5.4. Identyfikacja związków między wdrożeniem koncepcji logistyki a zmianami w zarządzaniu w przedsiębiorstwach w Polsce w świetle badań empirycznych * * * 6. Struktura procesów logistycznych i problemy jej kształtowania * 6.1. Istota i znaczenie orientacji na procesy w zintegrowanym zarządzaniu * 6.2. Pojęcie i podstawowe właściwości procesu * 6.3. Kryteria i przekroje klasyfikacji procesów * 6.4. Klasyfikacja i strukturyzacja procesów logistycznych w aspekcie zarządzania i tworzenia wartości * 6.5. Modelowanie kluczowych procesów logistycznych w przedsiębiorstwie * 6.6. System i procesy transformacji logistycznej w aspekcie tworzenia wartości * 6.7. Proces cyrkulacji logistycznej * * * 7. Identyfikacja struktury i przejawów wdrażania procesu zarządzania logistycznego * 7.1. Istota i funkcje procesu zarządzania logistycznego * 7.2. Podstawowe orientacje procesu zarządzania logistycznego – próba systematyki * 7.3. Założenia koncepcji zintegrowanego zarządzania logistycznego * 7.4. Logistyka w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstw * 7.5. Koncepcja „nawigatora” zarządzania logistycznego jako przykład całościowej orientacji logistycznej w badaniach i w praktyce zarządzania w przedsiębiorstwach * * * 8. Koncepcja logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem * 8.1. Tendencje integracyjne w logistyce i przewartościowania jej strategicznych funkcji zarządczych * 8.2. Założenia i struktura koncepcji logistycznie zorientowanego zintegrowanego zarządzania przedsiębiorstwem * 8.3. Opcje strategiczne logistyki * 8.4. Proces logistycznie zorientowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego * * * 9. Koncepcja zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) jako wymiar i przejaw integracji zarządzania logistycznego między przedsiębiorstwami * 9.1. Integracja jako istotny wymiar rozwoju logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw * 9.2. Istota i rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw i siecią logistyczną * 9.2.1. Relacje między logistyką a zarządzaniem łańcuchem dostaw * 9.2.2. Łańcuch dostaw w aspekcie rozwoju struktur sieciowych * 9.2.3. Rozwój koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw (Supply Chain Management) w kierunku koncepcji zarządzania cyrkulacją dostaw * (Supply „Circle” Management) * 9.3. Modele integracji i dojrzałości łańcucha dostaw i sieci logistycznej * 9.4. Potencjały efektów i korzyści wdrażania koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw * 9.4.1. Potencjały efektów związane z rozwojem koncepcji zarządzania łańcuchem dostaw * 9.4.2. Korzyści wdrażania koncepcji SCM w świetle badań w przedsiębiorstwach w krajach zachodnich * 9.5. Przesłanki i przejawy integracji zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) i zarządzania relacjami z klientami (CRM) * * * 10. Logistyka a inne przekrojowe koncepcje zarządzania * 10.1. Ogólne założenia integracji logistyki z innymi współczesnymi koncepcjami zarządzania w zintegrowanym zarządzaniu przedsiębiorstwem * 10.2. Koncepcja zarządzania logistyczno-marketingowego jako przejaw rozwoju i integracji logistyki i marketingu * 10.3. Logistyka a zarządzanie wyszczuplające (LM) * 10.4. Logistyka a kompleksowe zarządzanie jakością (TQM) * 10.5. Logistyka a zarządzanie kategorią czasu (TBM) * 10.6. Logistyka a efektywna obsługa klienta (ECR) * 10.7. Logistyka a zarządzanie innowacjami (IM) * 10.8. Przejawy wpływu wdrażania przekrojowo zorientowanych koncepcji zarządzania na efekty/sukces przedsiębiorstwa * * * 11. Podstawy i koncepcje identyfikacji oraz tendencje kształtowania się poziomu kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności * 11.1. Istota i ogólna struktura kosztów logistyki * 11.2. Koncepcje i metody identyfikacji i kwantyfikacji kosztów w sferze logistyki * 11.2.1. Istota i formy rachunku kosztów logistyki * 11.2.2. Stan i rozwój badań (koncepcji identyfikacji) kosztów w sferze logistyki oraz ich usytuowania w skali światowej * 11.2.3. Problemy identyfikacji i kwantyfikacji kosztów logistyki w przedsiębiorstwach w Polsce * 11.3. Kształtowanie się poziomu i struktury kosztów logistyki jako przejawu jej efektywności w świetle badań w skali światowej * 11.3.1. Szacunek nakładów/kosztów w sferze logistyki w skali ogólnogospodarczej – koncepcja Top Down * 11.3.2. Poziom i struktura kosztów logistyki w przedsiębiorstwach – koncepcja Bottom Up * 11.4. Poziom kosztów logistyki w skali światowej a miejsce krajów w rankingu Logistics Performance Index (LPI) * 11.5. Zakres i kierunki racjonalizacji i wzrostu efektywności kosztów logistyki * 11.6. Zakres wdrożenia logistyki w przedsiębiorstwach a zmiany w poziomie kosztów logistyki i efektywności przedsiębiorstw w świetle badań w krajach zachodnich * * * 12. Wyzwania współczesnej logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) oraz wizja rozwoju logistyki w przyszłości * 12.1. Wyzwania współczesnej logistyki jako przejawy jej rozwoju i integracji w interakcji z modelowaniem zarządzania przedsiębiorstwem i struktur sieciowych * 12.2. Katalog kluczowych wyzwań logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw (SCM) * 12.3. Wyzwania logistyki/SCM w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem w świetle badań w krajach zachodnich * 12.3.1. Realizacja kluczowych wyzwań logistyki/SCM w świetle wybranych koncepcj ich strukturyzacji i oceny w badanych przedsiębiorstwach * 12.3.2. Globalne trendy i wyzwania logistyki/SCM oraz związane z nimi strategie logistyczne * 12.4. Wizja rozwoju logistyki w przyszłości * 12.4.1. Podstawy oraz przejawy diagnozowania i projektowania wizji rozwoju logistyki * 12.4.2. Scenariusze wizji logistyki w przyszłości * * * Bibliografia * * * Indeks *
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 005 (1 egz.)
Kaucja: 42,19 zł
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliogr. s. [385]-394. Indeks.
Uwaga dotycząca przeznaczenia czytelniczego
Dla studentów kierunków ekonomicznych, menedżerów, przedsiębiorców i logistyków.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej